Ha valakinek a
tanítását tagadjuk, megváltoztatjuk, relatívvá tesszük a közösség előtt, akkor
azt is megtagadjuk, aki tanított, akitől származik a kétezer éve cáfolhatatlan
bizonyosság. Igen, Krisztus parancsairól, tanításáról beszélek, amelyeknek a
mai világhoz igazítása maga az istentagadás, az eretnekség. Ez ma,
leglátványosabban a Római Katolikus Egyházat érinti, hiszen Bergoglio
vesszőparipája az, hogy a leglényegesebb krisztusi tanítást tagadja, és e
tagadás voltaképpen a katolicizmust, és minden krisztusi tanítást relativizál,
tagad, azokkal szembeszegül. Ezáltal, egy teljesen emberi intézményt kreál,
szemben azzal, a kétezer éve meglévő egyházzal, amit maga Krisztus alapított.
Ezen megnyilvánulása világossá teszi, hogy Bergoglio és követői tagadják
Krisztus isteni voltát és ennek következtében a Szentháromságot.
Az utóbbi években
egyre inkább az az irány látszik általánossá válni, amelynek „kísérleti telepe”
a német katolikus egyház volt, de XVI. Benedek halála óta, mint a rákos
daganat, egyre csak terjed a világegyházban. Ezt sem megelőzni, sem megállítani
nincs akarat, sőt Róma püspöke ma már arra törekszik, hogy egy új, eretnek
egyházat alapítson, saját, jezsuita gondolatait támogató bíborosok kreálásával.
Mindegy, hogy ezek a bíborosok a ma divatos LMBTQ hívei és gyakorlói, vagy
éppen a Szentírás intelmeit figyelmen kívül hagyó főpapok. Bergoglio a
legalapvetőbbet, az egyházi hierarchiát, a pápaságot akarja megszüntetni,
helyébe pedig, a világi demokráciát utánzó, szinodális egyházat helyezné. Női
felszenteléseket, a papi nőtlenség eltörlését, a liturgia durva
megváltoztatását, végül pedig, az Oltáriszentségben való hitet is egyfajta
elavult szokássá alacsonyítaná, amely már nem fér bele a sok, különböző hitű egyházat
tömörítő világegyházba, hiszen Krisztus nem lehet a muszlim, a hindu és a zsidó
szemében a középpont, a Megváltó, az egyedül Üdvözítő.
Az új irányvonalat –
amely ma már nem katolikus és nem is keresztény –, azzal indították el a XII.
Pius halála után megválasztott pápák, hogy a II. Vatikáni Zsinat rendelkezéseit
és ajánlásait kényszerré tették, így nem csak művészettörténeti rombolás, lelki
meghasonlás, a néphagyományok súlyos rombolása, a nyelvi ellenségeskedés, a
papi utánpótlás megtizedelése etc. következett be. Egy olyan irányvonal alakult
ki, amelynek nem Krisztus és az Ő tanítása a középpont, hanem a krisztusi
tanítások relativizálása, a modernizmus, a hitigazságok mai világhoz való
alkalmazása. Ez nem csupán belső, egyházi irányvonal, hanem a pénzvilág
befolyásának is az eredménye, hiszen az egyház, a hit és Jézus Krisztus
tanítása ellenkezik a kapitalizmus embertelen, szeretetlen és alázat nélküli
voltával. Tehát, ma már ott tartunk, hogy eltörlik az ember lelki felemelkedését
Krisztushoz és a parancsokhoz, mert Istent próbálják lealacsonyítani az
emberi gyarlóság szintjére. Ennek érdekében pedig, a fejekben teljes káoszt generálnak a hitigazságok összezavarásával:
„Én vagyok az út, az igazság és az élet. Senki sem juthat el az Atyához, csak általam." (Jn 14, 6)
"Extra ecclesiam salus." (Antiochiai Szent Ignác - rk. dogma)
"Minden vallás út Istenhez." (Bergoglio)
A globális elkeresztényietlenítést két irányból
igyekezett megvalósítani a "nemlétező világhatalom". A nyugati társadalmakat a kapitalizmus
biztosította jóléttel, a keletieket pedig, a kommunizmussal, ateizmussal és
tiltással erkölcsileg lerombolták. Hiszen, az emberi jólét nem igényli Isten
segítségét, a templomba járást, a keresztény közösség egymást szerető és segítő
természetét. A tiltás, a megfélemlítés, az erkölcsi szabadosság eleinte jó
hatásfokkal működött, de a nehézségekben, a családi, emberi tragédiákban, mint
egyetlen kapaszkodóhoz, Istenhez folyamodtak az emberek. Így a templomok
megteltek a kommunizmus alatt is, a fiatalok templomi hittanra, vallásórára
jártak, és ahol szabad volt, ott a zarándoklatokon, a búcsúkon is nagyszámú
résztvevő jelent meg. A hetvenes években kikerültek a börtönökből a papok is,
és bár sokan közülük nem kaptak új dispoziciót, mert vagy a püspök mellé
helyezett „bajszos püspök”– világi irányító –, vagy az Egyházügyi Hivatal, más
esetben a kollaboráns püspök, érsek ezt nem engedélyezte. Ezek a papok
kántornak, sekrestyésnek szegődtek el, s mint ilyenek, oktatták nevelték a
fiatalokat, látogatták a kórházban a betegeket, titokban pasztoráltak. Rosszabb
esetben gyárudvarokat sepregettek halálukig. Az egyház mégis élt, a tömegek
hűek maradtak keresztény hitükhöz és egyházaikhoz. Igaz, a hatóságok évente
csak meghatározott, alacsony számban engedtek papnövendékeket fölvenni, aminek
a következménye a mai paphiány.
A rendszerváltás után
is nehezen változott az egyházak helyzete, de nem lett jobb. Az idős, egyházhoz
hű papok lassan kihaltak, kihalnak, nyugdíjba mennek, a tudatlan, nem
megfelelően képzett fiatalokat pedig magával sodorta az új, „szabad világ” minden
csábítása, lehetősége, liberalizmusa, mert nem készítik fel őket kellőképpen.
Emellett, a jogi eljárásokkal párhuzamosan, nagy hangsúlyt fektettek és
fektetnek mind társadalmi, mind egyházi téren, a papok által elkövetett szexuális
bűnök feltárására, ami nem más, mint erőltetett provokáció és egyházellenesség,
hiszen nem itt keresendő a legtöbb elkövetett ilyen cselekmény, hanem az állami
intézményekben és sajnos, legtöbbnyire a családokban. Tehát, az egyházakban,
mint közösségekben, a világi elkövetések számához képest, alig mérhetően alacsony
e bűncselekmények száma. Az egyházellenesség, az istenellenesség megmérgezte a
közgondolkodást, és a Nyugatról hozzánk is beszüremkedett erkölcstelenség is fokozza
a keresztényellenességet. Világjelenséggé vált a papság lejáratása, a keresztény
egyházak háttérbe szorítása, egyes nyugati államokban pedig, már a családoktól
a gyermekeket is elveszi az állam, ha azokat a szülők keresztény nevelésben
részesítik, templomba, hittanra jártatják. Emiatt azonban a Szentszék nem
tiltakozik, nincsenek tiltakozó megmozdulások. Van helyettük ilyen-olyan
„demokratikus” szinódus, amely a kétezer éves katolicizmust olyan szintre vitte,
hogy az a szint a protestáns egyházak, Krisztust követő lelkészeit is megbotránkoztatja.
A keresztények ellen világszerte elkövetett atrocitásokat is figyelmen kívül
hagyja ez az új „egyház”, erősen idealizálva a jelen helyzetet és mélyen
hallgatva az egyre növekvő keresztényellenességről, kiemelve, hogy bizonyos – a
Bergoglio és a világkormány által támasztott, de a krisztusi tanításokban nem
szereplő – elvárások megtagadása, immár halálos bűn… Ez nonsens!
A rendszerváltás után
megnövekedett az egyházi tanintézmények száma, és ezzel felhígult az egyházi
iskolák színvonala is. Ezek az intézmények újabban divatiskolákká váltak, ahol
az új, magukat vagyonuk okán felsőbb rétegnek tartó szülők gyermekei tanulnak.
A szülők persze, sok esetben feltételeket szabnak, néhol még a hittanoktatást
is nehezményezik vagy éppen a hitoktatót is lecserélnék nekik tetsző langyos tanerőre...
Paptanárok csak kiemelt szerzetesi iskolák némelyikében vannak, s a világi tanárok
egyre inkább kormány és egyházellenesekké válnak. Ahol a latin nyelv második
nyelvként szerepelt a diák választásának megfelelően, ott mindössze három évig
van latin óra, de nincs latin tanítás… és ez csak egy példa. Nincs kötelező
vasárnapi misehallgatás, helyette modernizált osztálymisén vehetnek részt az
egyházi iskolás diákok havonta egyszer… A magyar – Szent László-i – kereszténységről
pedig, semmit nem hallani. A nagy elődök neve a katolikus iskolákban is ismeretlen,
s a diákok nem hallanak a 20. századi magyar keresztény egyházak szervezett
zsidómentéséről, a Rákosi és Kádár korszak drámai megpróbáltatásairól. Magyarán,
nem neveljük gyermekeinket magyarnak és kereszténynek. Ehhez ugyanis nem elég a
’48-as és 56-os kötelező megemlékezés, a divatiskolák „rongyrázása”…
Bergoglio
szinódusával kezdtem, tehát, térjünk vissza a Vatikán mai tévhithirdetéséhez.
Amikor azt halljuk úton-útfélen, hogy minden vallás egyenlő, hogy minden vallás
az örök üdvösség felé vezető, Istent kereső út, akkor nem hallunk mást, mint
egy Krisztus tanításával súlyosan és mindenben ellenkező tanítást. Krisztus
neve, és parancsai említést sem érdemelnek, s az ökumené erőszakos hirdetése,
téves hitelképzelésekhez vezet. Ha csak annyiból állna az ökumené, hogy a Krisztust
követők közösen imádkoznak, elfogadják, megbecsülik egymás hitbéli
elkötelezettségét, krisztusközpontúságát, úgy az ökumené egy természetes és
felülbírálhatatlan tan lehetne. Azonban muszlimokkal, zsidókkal és hindukkal
egyenrangúvá tenni a kereszténységet, Jézus nélkül, az maga az istentagadás. Aki
pedig logikusan ellenkezik a világvallás most lefektetett alaptanaival – Vigano
érsek –, azt egyszerűen kitagadja az argentin jezsuita. És itt a vége… Hiszen,
a következő konklávé – ha még lesz egyáltalán efféle – olyan, Bergoglio által
kreált bíborosi többségből áll, akik minden bizonnyal ezt az utat követik majd,
és jottányit sem engednek a „konzervatív, fundamentalista” keresztények
hagyományainak.
Nagy
kérdés tehát, hogy mit tehet a hívő, Krisztushoz hű keresztény világ. Igaz hittel
mindent! Hiszen a kereszténység a Krisztust követők összessége, az az egyház,
amelyet maga Jézus alapított. Így, a Hozzá való hűséggel, imával, hitünk és hagyományaink
megőrzésével és továbbadásával, a Szentlélek irányítására hagyatkozva élhetünk
túl, majd utódaink tudása, hite és Krisztushoz való hűsége lesz az az alap, amelyre
a keresztény világot újjáépítik…
Stoffán György