2010. július 21., szerda

Megróttak…

Nem, nem valamilyen hatóság, hanem ismerősök, barátok, olvasók hívtak és e-maileztek azzal a kérdéssel, hogy mit keres az internetes naplómon a pálos szerzetes, Virág Benedek, és Mécs László, a kiváló premontrei költő egy-egy verse, s miért nem én írok…

A dolog végtelenül egyszerű. Nem tudom, miről írjak, és azt sem tudom, hogy mi értelme van ma Magyarországon az írásnak. Hiszen a mai magyar sajtó jobb és baloldalon egyaránt súlytalan, magyartalan, primitív és minden szakmai követelményt, értéket mellőz. Magyarán: ma Magyarországon csak nyomokban található színvonalas cikk, és színvonalas sajtótermék. Ez pedig nem egészen az újságírók bűne, hanem az olvasók egy része igénytelenségének tükre is.

Amiről pedig írni lehet(ne), azt értelmetlen dolog újra és újra leírni. Hiszen a szembenállás, a parlamenti kis pártok egymással egyetértő és nemzetellenes sivalkodása, a magát nemzetinek valló hőbörgő pártocska MSZP-vel való egyetértése, és az ugyanezen párt végtelenül bunkó stílusú vezérszónoka nem érdemel akkora figyelmet, hogy írni kelljen róla. Éppen úgy nem érdemel egy sort sem, ha ez a párt szakadni, felemésztődni látszik. Megérdemli, mert vezérei számára nem a nemzeti érdek és érték, hanem a hangoskodó, önös figyelemfelhívás a cél. (A proli házmester - másnéven:  Lendvai -  szindróma...) Vagy írjak netán a gárdákról, amelyek most levélben kérik ki maguknak a nemzeti összetartás jegyében a másik neveletlennek tartott magatartását, megnyilatkozását? Minek? Vagy "zenésítsem meg" azt, hogy a FŐTÁV vezér is éppen olyan, mint a többi hűvösre tett komcsi és liberális? Nem, nem írok effélékről.

Most a hallgatás ideje van, hacsak nem történik valami olyan, amiről írni kötelező. Most a drukk ideje van, és a figyelemé, amely a második Orbán-kormány tetteire irányul. Hiszen magyar ember aligha lehetett az utóbbi hatvanöt évben büszke egy magyar kormányra. Most ennek is itt az ideje. Magyar a kormány, és magyar célokat helyez mindenek fölé, a magyar polgárok érdekeit szolgálja, és nemzeti összefogásra hív. Erről aligha kell különösebbet írni. Azért, mert vannak hőzöngők, alulműveltek, rövidnadrágos Szentkorona-látogatók, hülyeségeket beszélő vezérszónokok, a választásokon tót spiclit indító nemzeti törpepárt, attól még a nemzeti többség lélegzetvisszafojtva figyel, szorít, és tesz azért, hogy mindaz valósággá váljék, amit megálmodott április elején. Szabad független Magyarországot! Mert ezt álmodtuk és erre szavaztunk, ezt választottuk – sokkal többen, mint a mai hőzöngők, az egykori rablókormánypárt, vagy a vele a Fidesz-szidalmazásban azonosulni tudó Jobbik.

Igen, a mai magyar sajtó éppen olyan színvonaltalan, mint a hőzöngők, a pártoskodók, a nemzetietlenek, vagy az azokkal tartók. "Celebesedett" alja-médiáról beszélhetünk mindössze, azaz érték nélküli érvényesülni vágyó párttollnokokról, akik parancsra vagy negatív"érzelemből" írnak ostobaságokat, ráadásul egy olyan nyelvezetet használva, amely aligha nevezhető irodalmi magyar nyelvnek. Inkább az ócska csehókra jellemző stílustalanság...

Hát ezért adok helyt inkább Virág Benedeknek, Mécs Lászlónak és majd másoknak is. Mert az ő gondolataik ma is értékes és érvényes gondolatok. S nem lehet őket mai részrehajlással, pártoskodással vádolni. Ők a mai kor útjelzői, útmutatói. Magyarok és keresztények, akik örökül hagyták számunkra azokat a gondolatokat, amelyeket a mai ember csak némi gondolkodás után ért meg… vagy ma már úgy sem. Ám, aki megérti, és el is olvassa, talán tovább tud lépni szeretetben, hitben és elkötelezettségben. Ez is politika, csak egy magasabb rendű, „lelki politika”.  S nem széthúzó, hanem összetartó, mert a középpontban az isteni szeretet, a bölcsesség, a Gondviselés és a hit áll, Jézus "tolmácsolásában".

Így tehát nem írok parlamentről és az ott zajló dolgokról. Akiket választottam ott vannak és végzik a dolgukat. Én pedig igyekszem, ha nem is a magam szavaival hirdetni azt, ami kiveszett a nemzetből: Isten szeretetét és Széchenyi igazságát, miszerint „a haza igazi ereje a kiművelt emberfőkben van”. És bízom abban, hogy Virág Benedek, Mécs László, Sík Sándor vagy mások az én internetes naplómból is elérnek azokhoz, akikben virágba borulnak a gondolatok, és gyümölcsözővé válik az értelem… a haza és a nemzet javára.

2010. július 19., hétfő

Mécs László: VÁD- ÉS VÉDŐBESZÉD

Én, Mécs, Isten szavának trombitája
s mint költő, élő lelkiismeret:
szétkürtölöm most minden égi tájra,
hogy vannak züllött ifjú emberek,
kikből nem lesz se szent, se honfi hős!
S e fiúkért valaki felelős!

A kis királyfit rajongástul égve
nagy mesterek védték a bűn elől,
grófok, bárók s a pápa őszentsége
is érdeklődött hogyléte felől
– s ezekre nem vigyázott lelki csősz!
E fiúkért valaki felelős!

E fiúknak nem volt gyerekszobájuk,
hol mese-forrást rejtnek a zsaluk,
lakásuk volt egy rossz szagú muszáj-lyuk,
hol több család csókolt, pörölt, aludt!
Vagy ólban nőttek s rájuk tőrt az ősz.
E fiúkért valaki felelős!

Vagy műhelyekben, forgáccsal, csirizzel
kavart habarcs volt álom-malterük.
Az ételükben ember-jóság-ízzel
nem találkoztak, bár az ég derűt
szült, mert Istennel viselős!
E fiúkért valaki felelős!

Pofozta őket mester, gazda, béres
s rugdalta a kikent, kifent segéd:
sokszor volt lelkük s hátuk alja véres,
bőrük tetveknek vacsora s ebéd.
A csontjuk vitriolos s nem velős.
E fiúkért valaki felelős!

Csak ezt hallották mindég: „te gazember”,
s ha többen voltak, akkor: „csőcselék”,
irigy ebek a dús koncokkal szemben
s a háborúban ágyútöltelék!
Üvöltni kell, bár közhely, ismerős:
e fiúkért valaki felelős!

Nem tudnak semmit ők a Bibliáról
s hogy van Madách, Faust, lélek-asztagok!
S csak annyit tudnak az Isten fiáról,
hogy elítélt minden gaz gazdagot!
Kinél szurony s arany van: az erős!
E fiúkért valaki felelős!

Rothasztó testi-lelki rossz koszokból
nem hámozta ki senki kincsüket
s zenghet a jóság száz angyal-torokból,
fülük az ég szavára már süket.
Szívük gennyes, szemük nézése bősz.
E fiúkért valaki felelős!

Ezeknek az lesz majd a messiásuk,
ki forradalmat, pénzt és nőt ígér,
a Múlt hulláján tánc lesz, kurjongatásuk
világ-lángok között a Holdig ér
Jön a Halál, a mindent elnyelős
ítélet lesz s valaki felelős!

2010. július 14., szerda

Virág Benedek: Békesség-óhajtás (1801.)


Pax optima rerum,
Quas homini novisse datum est:

 Pax una triumphis
Innumeris potior!*


Szállj le felséges palotád egéből
Béke! mennyeknek koronás leánya!
Szállj le s Európánk mezején jelenj meg
                                           Már valahára!


A vadon Mársnak dühödött kezéből
Üsd ki dárdáját: raboló vitézit
Puszta honnyoknak telekére vissza-
                                    Menni parancsold.


Ily soká tartó viadal piaccán
A szeléd lelkek fene tigrisekké
Válnak, elszokván az igaz, s az érző
                                            Emberi szívtől.


A dühösséggel keresett dicsőség
Vesszen el, Músám szabadon kiáltja:
A borostyánág, ha vereslik, undok
                                        Címer előttem –


Szállj le! s vígasztald meg az árvaságot
Béke, mennyeknek koronás leánya!
Hajh! sok országok szava kér, jelenj meg
                                                 Már valahára.

2010. július 9., péntek

Gyurcsány – még mindig – szabadlábon…

A magyar kormány számos jó intézkedést hozott az utóbbi hónapban, s igyekezett pótolni mindazon hiányosságokat, amelyek Horthy Miklós kormányzóságának vége óta feledésbe mentek. Nemzeti együttműködési programot dolgozott ki a kormány, s eddig úgy néz ki, hogy választási ígéreteiket is megtartották. Persze csak azokat, amelyeket törvények módosításával és meghozatalával biztosítani lehetett. Nem is akarok tehát ma még politikai értékelést közreadni, hiszen egy évig nincs is effélének értelme. Árvizek, katasztrofális időjárás és emberi tényezők gátolják a látványos változást, s némiképp érződik, hogy bár keresztény országépítés folyik Magyarországon, azért mégsem annyira könnyű ez, a Lisszaboni Szerződés és az EU sötét árnyékában.

A kommunista maffiózó kormány, az eddigi legártalmasabb politikai söpredék volt a magyar történelem során (1919. óta), s a választások utáni időszakban meglehetősen nehéz eltakarítani azt a szemetet, amelyet a magyar közéletben maguk után hagytak. Orbán Viktor azonban a kétharmados többségű Fidesz – KDNP frakció hátszelét élvezve kijelentette, hogy mindenki vegye tudomásul: ma egy másféle országot építünk. NINCS LOPÁS!... És van bankadó. Nos, ez utóbbira aztán ugrottak a bankok. Milliárdos (az ügyfelektől, pozíciójával visszaélve, erkölcstelen módon kizsarolt bevételből) tiszta nyereséggel záró pénzintézetek hőbörögnek, és azzal fenyegetőznek, hogy az ügyfeleikre visszahárítják e plusz költséget… Ez a gazdasági szektor tehát államosítandó! Ugyanis embertelen, semmilyen humánum nem fedezhető fel a működésében, csupán egy célja van: az embereket elszegényítve, minél nagyobb hasznot, profitot szerezni. Undorító dolog ez, hiszen a kommunista gyurcsányi söpredék a magyar polgárok kontójára támogatta a bankokat, visszafizetendő IMF-es pénzből. Ma pedig ezek a bankok nem akarnak hozzájárulni a magyar gazdaság fellendítéséhez. Megértem a görögöket, akik nem annyira nyúlszívűek, mint a mai magyar társadalom, s néhány bankot úgy porráégettek, ahogy kell(lene Magyarországon is). A multik milliárdokat visznek ki az országból adózatlanul, a magyar vállalkozó pedig lehúzhatja a redőnyt. A kilakoltatásokat tiltja az állam, ám nap-nap után lehet hallani efféle maffia-eseményekről.

Forradalomról beszélt a miniszterelnök a választások után, de ez a forradalom sem az igazi. Ez csak a törvénykezés forradalma, az új alaptörvényé, s szavaké, amelyeket csak csiga lassú tettek követnek. Hiszen lassú az igazságszolgáltatás (ha beszélhetünk efféléről Magyarországon), lassú a számonkérés, és megy az idő. A társadalom pedig egyre mélyebbre süllyed az uniós őrvény miatt. Nem, nem akarok politikai értékelést írni… de nem mehetek el amellett szó nélkül, hogy a milliárdosok magukra hagyták és hagyják az árvizek károsultjait, hogy nem hallani egyetlen képviselőről sem, aki – mint egykor Széchenyi – jövedelmét ajánlaná fel az ország építésére, s azt sem hallom, hogy Gyurcsányt, Kókát vagy Veres Jánost letartóztatták volna…

Forradalomról beszélt a kormányfő, de ez a forradalom egyelőre csak a kínok, és a megpróbáltatások forradalma. Persze az mondatja velem e szavakat, hogy én soha nem hittem a forradalmakban. A szeretetben hittem, az emberségben, Istenben hittem, és hiszek. Ám, ebből a forradalomból, mint más forradalmakból is, hiányzik a realitásérzék, a hit és a szeretet, az emberség és a meggyőződés. És az a forradalom, amelyből e tényezők hiányoznak, az vesztes forradalom lehet csupán.

Hiányzik a megfontoltság és a valós összetartás, az összetartozásba vetett hit. A liberalizmus ott motoszkál és rothaszt a beteges hajlamúak felvonulásának engedélyezésében, a bankok és a szolgáltatók büntetlenül véghezvitt lopássorozataiban, a kommunista szemlélet ott lapul az újonnan megválasztott vagy kinevezett egyes vezető hivatalos személyek génjeiben, és ez is rothaszt. Rothaszt a túlfűtött és csípőből tüzelő, esztelen politizálás is, amelyet még a jobboldalon is tapasztalhatunk, rothaszt a média, amelyben jobb és baloldalon minőség nélküli írások jelennek meg, s egymásra dobálják a szennyet ordenáré kifejezéseket használva, s rothasztva ezzel a nyelvet, a szépérzékeket, a stílust.

Nem kételkedem a tiszta szándékban, amely a kormányt jellemzi, csak keveslem a tetteket, és sokallom a hangzatosságot, a pátoszt, a kétes melldöngetést, s kétlem azt, hogy ez a kétharmad kibírja egy évig e lassúság, és a nép hangjának süket fülekre találása mellett. Valami nem úgy megy, ahogyan mennie kellene. Valakik nem úgy értik a kormány és a miniszterek szavait, ahogyan azokat érteni kellene. Valakik másban remélnek, mint az adott lehetőség, és e reménnyel nem az országépítést, hanem az országrombolást szolgálják. Talán magam is hibázom, amikor kétkedem, amikor hangot adok annak, ami nem tetszik, de ez a dolgom. A baloldalon a bűnösök és a bűnözők vannak, a jobboldalon – középen – egy jó gondolkodású, de sokban mások által irányított – és eme irányítás alól magát kivonni nem tudó – vezetés, a jobboldal másik szélén pedig a meggondolatlan, apolitikus és romboló politika, amely nem követhető, nem követendő annak, aki országot akar építeni. Mindezek tetejében ott rothaszt a magyar átok: a széthúzás.

Magyarul: nem forradalom ez, hanem kelepce. Nem tipikusan magyar kelepce, hanem általános uniós kelepce, amely minden tagországot fölemészt, mert a közös ló és a túrós hát összefüggése e témakörben is megállja a helyét. A mai magyar kormány, csak olyan Magyarországon érhetné el azokat a célokat, amelyek valósságában és szándékában nem kételkedem, amely Magyarország nem tagja az erkölcs nélküli, keresztényüldöző, kapitalista és kizsákmányoló uniónak, és nem függ az IMF-től, azaz a kapitalizmus központjától. Egy olyan Európában, ahol keresztényüldözés van, ott nem lehet keresztény országot építeni, hiszen látjuk, hogy Európában lassan-lassan ókeresztény mintára barlangokba kényszerül a hit, és a keresztény erkölcs. Ha pedig megpróbálnak keresztány államot és értékeket az ország fundamentumába építeni – és ezt látni is fogjuk hamarosan –, akkor lesz orra koppintás. Erkölcs nélküli Európai Unión belül nem lehet erkölcsi normákat felállítani, mert a „gazda” ezt nem engedi… és folytathatnám.

Magyarországnak nem az unió az útja, és a jövője. Magyarországnak az Európai Unió – mint oly sok eddigi „partnere” – maga a vég. Sajnálom mindazon országokat, amelyek az uniós csatlakozást úgy várják, mint a mádi honpolgár a Messiást. Mert az Unió semmi másra nem jó, mint tökéletesíteni a kapitalista elszegényítést, az elnemzetietlenítést, a kultúra eltiprását, a klasszikus erkölcsi normák felszámolását. A kapitalizmus istene a pénz – minden áron! Célja pedig, kizsákmányolás, az emberi élet értékvesztése, az Isten-hit megsemmisítése, a nemzetek identitásának megszüntetése, kultúráik – ha kell erőszakos – elvétele. A kapitalizmust pedig a Lisszaboni Szerződés és az uniós tagság erőszakszervezetei tartják fönn. Csak az élhet jól, aki szolgálja, és támogatja a kapitalizmust, mert aki nem ezt teszi, az megszűnik emberszámba vétetni, és annak a pusztulás, az elpusztítás lesz az eredménye.

És mindez ellen semmit nem lehet tenni, mert egy általam nem létezőnek nevezett politikai „kultúra” van érvényben, amelyet demokráciának hívnak. A demokrácia azonban csak egy frázis, amelynek semmi köze a néphez, kivált a néphatalomhoz. A kapitalizmusban éppen úgy, mint a szocializmusban nem létezhet népuralom, hiszen mindkét rendszer neve fosztóképző a demokrácia szó előtt.

A helyzet tehát rossz… egész Európában rossz, de még kell az európai népeknek egy kis idő, arra, hogy belássák és tegyenek róla… vagy elvesszenek. Ez vetül Magyarországra is. Csak számunkra, magyarok számára van még egy csapás, mint írtam volt: a széthúzás. Emiatt nem vesszük észre a közös ellenséget, inkább egymást verjük és veretjük, beszélünk ostobaságokat a parlamentben és a magyar uniós képviselő szemeteskukáról eszik, mint politikai tiltakozás… amit a világon senki nem ért meg, csak a negatív konzekvenciát vonják le a mai magyarságról.

Úgy áll ma Magyarország forradalma, hogy Gyurcsány szabadlábon van! És amíg ő szabadlábon van, addig nincs forradalom Magyarországon, illetve azok verik le, akik annak nevezik. Mert a választók, akik a kétharmadot kiharcolták a keményen, és eddig jól tevékenykedő Orbán Viktornak, azok Gyurcsányt az uniós, és a magyar törvények szellemében és értelmében vezetőszíjon akarják látni! Mert CSAK AKKOR kezdődhet el a hiteles forradalom, a nemzet valódi forradalma, amely változást – és a mai unió által engedélyezett keretek közötti – új, keresztény Magyarországot biztosít, annak teljes lakossága és a határokon túl élő magyarság számára. Magyarországnak példát kell mutatnia ebben a szomszédos országok, és az Unió összes tagországa számára, és meg kell keresnie – a történelmi sebeket is feledve – azokat, akik szintén keresztény országot kívánnak építeni saját hazájukban. Ugyanis két dolog köti össze az európai népeket: a szabadság szeretete, és a kereszténység. S a győztes forradalomhoz ez a két dolog elengedhetetlenül szükséges…

Stoffán György – helyettes főszerkesztő – Európai Idő
Sepsiszentgyörgy

2010. július 7., szerda

Állami cégek és multik, kik (még szabadon) meglophatnak mindenkit…. DRV, Postabank, E-On…

Remélhetőleg az Orbán-kormány hamarosan felfigyel az alább leírt, ócska szocialista sumákolásokra, és törvényben írja elő egyes szolgáltatóknak és bankoknak, hogy ne lopjanak. Mert ma még lopnak, és nem is keveset, nem is kevesektől. Elmondom hogyan…

Például a DRV tartozik ebbe a körbe, igaz, más vízközmű üzemeltető sem lehet sokkal különb. A minap az említett cég néhány száz forintos elmaradásért akarta kikötni a vizet egy fogyasztójától. Mert a rend az rend ugyebár. Ellenben ez a cég meglopja a fogyasztókat. Ugyanis, a nem csatornán leengedett víz mennyiségéért is súlyos pénzeket számol föl. A csatornadíj, és a bejövő ivóvízdíj egyenes arányban nő, azaz a csatornadíjat épp annyi vízfogyasztásra számolják, mint amennyi a bejövő vízmennyiség. Ebből az következik, hogy a nyári locsolás, a medencék feltöltése, és más nem csatornába engedett vízmennyiségre is felszámolja e nemes állami cég a csatornaszámlát. Rákérdeztem, hogy van-e olyan lehetőség náluk, mint a székesfehérvári Fejérvíz Zrt-nél, miszerint ők legalább a kerti csapra külön órát szerelnek föl, s az onnan kiengedett vízmennyiséget nem számolják fel a csatornadíjba is… A válasz egy nagyképű „nincs” volt. Ha a fogyasztó saját költségén feltétet egy ilyen mérőórát, a DRV azt sem fogadja el. Tehát a DRV lop, mert olyan pénzt követel, és számláz sok százezer fogyasztónak, amiért semmit nem tesz. De vannak mocskos spicli alkalmazottai, akik DRV-s egyenruhában felmérik a terepet vidéken, megcsodálnak egy-egy ápolt kutat, kútházat, majd jön az értesítés a siófoki központból, hogy az illető fogyasztótól megvonják a nyári pár százalék vízkedvezményt, mert van kútja… e szép virtus a volt szoci kifizetőhely üzleti tisztességét bizonyítja.

No, de nem csak a DRV, hanem a Postabank is érdekesen sarcol. Ők minden hónapban küldenek egy számlakivonatot olyan számlák számlavezetéséről és SMS szolgáltatásáról, amely bankszámlát a tulajdonosa évek óta nem használ, azon pénzforgalom nincsen, SMS küldés szintúgy nincs. A Postabank azonban küldi rendületlenül a cechet, és a néhány év alatt tízezrekre rugóm, csalással szerzett pénzt minden áron be akarja hajtani. E szennyes maffiózó táraság azonban nem engedi a számlát letiltani, mindaddig, amíg a megrabolt kuncsaft nem fizeti ki az általuk hitelszerződésnek nevezett tartozást. Tehát, a kuncsaft nem fizet, nem mondhatja le a bankszámlát, a csalók pedig erőszakkal, hazudozva igyekeznek behajtani a pénzt, amely nem illeti meg őket. Ez a magyar bankrendszer. Ilyenek lennének a magyar bankok? Egy mindenképpen ilyen: - a Postabank. (Pedig ők igazán sokat kivettek már a magyar állampolgárok zsebéből. Ja, hogy akkor más volt az elnök? Mindegy. Ha milliomos lennék, sem bíznám rájuk a pénzemet, mert aki kicsiben csal, az nagyban miért ne tenné?)

Végül egy érdekesség, amelyre úgy tűnik, a magyar fogyasztó nem figyel oda. Ez az E-On. Nos, ez az etikusnak aligha nevezhető cég köbméterben (m³) olvasatja le a mérőórát, majd úgy számolja ki a gáz árát, hogy azt a fogyasztó semmiképpen se tudja ellenőrizni. Az E-on ugyanis kJ-ban számol és az árat ő állapítja meg. Olyan ez, mintha a dinnyeárus szabná meg, hogy melyik dinnye édesebb, s ezért drágább… a kiírtnál. Bár a dinnyeárus példa nem jó, hiszen az E-on ki sem írja az árat. Csak lop. Aki pedig veszi a fáradtságot, és havonta bediktálja a mérőóra állását, de az éves leolvasásnál eltérés van, s nagyobb összegű csekket kap, az nem fizetheti ki részletekben a tartozását. Ugyanis az E-on negatív diszkriminációban részesíti ezeket az engedetlen disznókat, akik nem hagyják, hogy az E-on saját kénye-kedve szerint számoljon mennyiséget. A kJ-t úgyis ő szabja meg… És mindaddig, amíg a fogyasztónak nincs lehetősége ellenőrizni a szolgáltatót és annak árait, addig nyugodtan feltételezheti a fogyasztó, hogy a szolgáltató meglopja, hiszen monopolhelyzetben van, ám az energiára szükség van minden háztartásban…

Eleve erkölcstelen tehát egy olyan szolgáltatás, ha valamit literben olvas le a fogyasztó, de centiméterben számolja a szolgáltató, és a centiméter árat sem árulja el a számlán, vagy másutt… Remélem, hogy Orbán Viktor kormánya minden ehhez hasonló disznóságot leállít. Jó volt hallani amikor azt mondta az LMP-vel való találkozáskor: - „Jó lenne ha mindenki megjegyezné, hogy mostantól NINCS LOPÁS!” – Sem az E-Onnak, sem a DRV-nek, sem a Postabanknak – teszem hozzá. És várom a kormány intézkedéseit a fenti ügyekben (is).

2010. július 1., csütörtök

Domokos Géza papolci háza eladó -- emlék-és alkotóház lenne belőle

A 20. század erdélyi irodalmának és könyvkiadásának életben tartója, Domokos Géza szeretett falujában, az erdélyi Háromszék (ma Kovászna) megyei Papolcon eladó az a ház, amelyben nyugdíjas korát élvezhette a kiváló magyar író, a bukaresti Kriterion egykori igazgatója. Most e ház eladó, s félő, hogy nem marad magyar kézben, ha nem lép sürgősen az összetartó magyarság. A házból Domokos Géza tisztelői,  Papolc szerelmese, Bede Erika vezetésével emlékházat, és irodalmi alkotóházat alakítana ki a régi, de felújított parasztházból. Ehhez kérik olvasóink segítségét. Mindenkit -- aki támogatná az erdélyi  magyar író, az erdélyi magyar könyvkiadás  kiváló egyénisége házának magyar kézben maradását -- kérünk, támogassa anyagilag a ház megvételét.
Kérjük, hogy adományaikat



Külföldről a
HU 78 11991119-93437505-00000000


Belföldről a
11991119-93437505-00000000

számlaszámra

utalják, és a közlemény rovatba írják bele: - "Domokos emlékház". Nincs sok időnk, hiszen bukaresti vásárlók már több alkalommal is megtekintették a házat, amely még megmethető az erdélyi, és az egyetemes magyar kultura számára. A ház ára telekkel együtt  15.000 €.  Amennyiben az európai  és a Kárpát-medencei magyarság nem volna abban a helyzetben, hogy ezt az összeget akár tíz-húsz eurónként is, de összedja, és a ház a bukaresti érdeklődők birtokába jutna, úgy az összegyűlt pénzt haladéktalanul visszautaljuk az adományozók bankszámlájára. Amennyiben sikerrel jár e nemzeti összefogásra épülő terv, úgy minden címét is közlő adományozó emléklapot kap, és neve az idők végezetéig ott lesz egy emlékkopjafába faragva...
 (Fotók: Bede Erika és Máthé Éva)

2010. június 29., kedd

Csak egy gondolat a szobrokról…

Állandó vita van a Károlyi-szobor körül, amióta csak felállították. Egy idióta álmodozó szobráról van szó, aki felség-és hazaárulást követett el. Ma egy másik elmeháborodott ötlet szerint Kéthly Annát kellene megmintázni Károlyi helyére, Károlyit meg máshová kell elhelyezni. Nos, mindez fölösleges pénzkidobálás, hiszen Kéthly is csak egy kommunista – bocsánat – marxista élőlény volt. Az ő bűne is mindaz, ami az elmúlt hatvanöt évben történt Magyarországon. Még akkor is ezt állítom, ha Kéthly emigrációba vonult és Nyugaton azt hazudozott össze, amit akart. Sokan csinálják ugyanezt a mai napig, a messziről jött emberről szóló ismert szállóige égisze alatt. Kéthly vagy Károlyi, oly mindegy! Egyik sem odavaló.

Van azonban egy gondolatom, egy javaslatom – ha már szobor kell. Az 1920-tól napjainkig kínlódó kárpát-medencei magyar emberről, kellene szobrot mintázni és odaállítani Károlyi Mihály helyére. Mert a politikusokról, a különböző politikai eszmék képviselőiről megannyi szobor készült, és áll az ország minden részében. A magyar állampolgárról, a meghurcolt, a kitelepített, az eltaposott emberről, az egyszerű szürke kizsákmányoltról egyetlen emlékmű sem tanúskodik. Pedig, volt mit kibírnia.

Trianont, a család-és területvesztést, a meggyilkoltatást, a deportálásokat, a Gulágot, Rákosi börtöneit és vérszomjas pribékeit, Kádárt, Gyurcsányt… Ennek ellenére neki, az egyszerű szürke hétköznapi magyarnak nincsen emlékműve. Egy központi emlékműve, amely végre nem az eszméket és az eszmékért harcoló „hősöket” testesíti meg, hanem a magyar és a magyarral együtt élő valamely nemzetiséghez tartozó embert – a magyar állampolgárt. Ez az emlékmű mindennap megérdemelne egy-egy koszorút, gyertyát, főhajtást.

Csak nincs, aki kőbe faragja a magyar ember szobrát. Mert a magyar ember soha nem volt fontos ebben az országban. Az csupán termelőeszköz, adóalany volt a mindenkori hatalom kezében. Róla kellene szobor… – és akkor nem kellene tovább vitázni, hogy Károlyi vagy Kéthly… azaz, kommunista vagy kommunista. Ott állna a magyar állampolgár szobra a Kossuth tér szélében, hogy legalább szobor képében egy darab megmaradjon belőle az utókornak…

Ám, bizonyára egy efféle szobor is társadalmi vitákat generálna. Jobbikos nagygyűlések, Magyarok Szövetsége által rendezett alkotmányozó nemzetgyűlés, MSZP kongresszus, Fidesz aláírásgyűjtés, LMP-s tiltakozás. Milyen ruhában legyen, ha már magyar? Honfoglalás-kori kacagányban, főúri öltözetben, paraszti gúnyában, vagy éppen zsinóros Bocskaiban, netán Gárda egyenruhában? Aztán milyen legyen a feje? Enyhén vágott szemű, vagy európai, tartson-e kezében sámándobot, vállán ott legyen-e a Turul, kardot tartson-e, s ha igen, milyen levágott fej legyen még a talapzaton? Katolikus papé, református lelkészé, zsidó rabbié, cigányé vagy svábé, orosz katonáé vagy németé? Esetleg román legyen az illető, vagy tót? Na, ne! Még belegondolni is rossz, hogy egy szobor miatt esetleg népszavazást írjanak ki hatalmas összegekért. Vagy polgárháború törjön ki egy csizma, egy fülbevaló vagy egy mente miatt… Nem! Visszavonom az ötletet. Maradjon a vén Károlyi a helyén - mementóul. Csak büntetlenül lehessen leönteni vörös föstékkel a nap bármely szakában, adott esetben mellé piszkítani, vagy nagyobb ünnepek alkalmával megtaposni Lendvai Ildikó, az MSZP és az LMP koszorúját. Ma inkább ez dukál a „nemzeti” szokásokat ismerve. A magyar polgár szobrának meg majd csak eljön az ideje. Egyelőre nem aktuális…

2010. június 28., hétfő

Példamutató csíkszeredai elsőáldozás

Igen, vannak példamutató papok, plébánosok. Ez látszik Csíkszeredában is, ahol a székely kisgyermekek életük egyik legszebb napján egy közismert és a zsidóktól elválaszthatatlan dalt énekeltek héberül és magyarul a templomban. Mármint, a katolikus templomban, közelebbről a Szent Ágoston plébániatemplomban. A gyerekek zenei kíséret mellett elénekelték a „Havenu shalom aleichem”, Sclomo Gronich zeneszerző 1979-ben írt dalát. Az ügyet illetően megszólalt Pénzes József, a Szent Ágoston templom plébánosa is: „Ez egy szeretetről és megbékélésről szóló nemzetközi ének, amelyet az énekkar vezetője választott az ünnepi alkalomra” – majd hozzátette – „mindenki azt mondta, milyen szép elsőáldozás volt a Szent Ágostonban.”A plébános elmondta még, hogy személy szerint nagyon fontosnak tartja a „felekezetek közötti” párbeszédet, ezért minden évben felszólal a csíkszeredai zsidó temetőben tartott holokauszt-emléknapon.

Az eset és a jobboldali méltatlankodás után, Pénzes atya szavait igazolva, eddig elképzelhetetlenül szép ökumenikus híreket kaptunk:

„A bukaresti zsidó hitközség a katolikus pap és karvezetője példájára összevont Bármicvót tart, ahol először a Lorettói litániát mondják el közösen, majd elénekelnek néhány dalt a Zasskovszky énektárból. Váradon és Temesvárott ugyanezt a szertartást szintén összevontan tartja a hitközség, és az ünnepség neve bérmálás - vagy konfirmálás lesz. Így igyekeznek közeledni egymáshoz Pénzes atya szellemében a vallások. Az ünnepségen a Szent vagy Uram című énekeskönyvből énekelnek a zsidó fiatalok, és Wass Albert művekből olvasnak fel részleteket. A Mazsihisz még nem nyilatkozott, mert más ország belügyeibe nem kíván beavatkozni, de a neve elhallgatását kérő tisztségviselő – néhány euróért – elmondta, hogy a csíki példát ők is szeretnék követni, ezért a Dohány utcai zsinagóga vegyeskara, amely a Pénzes József Ökumenikus Dalárda nevet vette fel, már próbálja Bach János passióját, amelyet karácsony első ünnepén adnak majd elő. Túl ezen, a Mazsihisz részt vesz, Z. Gusztáv vezetésével azon a kurzuson, amelyen a „Rákóczi imáját”, a Tantum ergo, sacraméntum -ot, és a Te Deum-ot ismerik, és tanulják meg az ökumené jegyében. A Mazsihisz névtelen informátora – még néhány euróért – arról is nyilatkozott, hogy a hitközségek szövetsége Csíksomlyóba, és Csíkszeredára látogat és részt vesz a somlyói búcsún, valamint a trianoni megemlékezésen is. Erre az alkalomra a Pénzes József Ökumenikus Dalárda G. F. Händel Hallelujáját adja elő a szeretet és a megbékélés jegyében. Ezután minden izraelita istentisztelet végén eléneklik az „Immár a nap leáldozott” című esti zsoltárt”.

Hála tehát a bölcs Pénzes József plébánosnak és karvezetőjének azért, hogy a zsidó-keresztény együttműködés, és közeledés nem marad követők nélkül. A székely gyerekek pedig már az elsőáldozással együtt magukba fogadhatják Izrael népének és vallásának (egy és ugyanaz) kultúráját is. Pénzes József atya állítólag azt is elmondta, hogy a legközelebbi somlyói búcsú alkalmával ő és plébániájának tagjai, az izraelita befektető által épített csíkszeredai bevásárlóközpont szponzorálásában, (kötelezően) a Siratófalnál ünnepelnek majd. Erre az alkalomra a gyerekek megtanulják héberül a Pénzes József atya által elmondott szeredai holocaust-emlékbeszédek néhány sorát. A bérmálkozók a Tórából olvasnak fel – a Siratófal felé tartó buszon.”

(sgy:))

Ps: A gyengébbek kedvéért: ez az írás egy szatíra, nem pedig híradás a zsidó felekezet katolizálásáról és a keresztényekhez való közeledéséről. Csupán azért jegyzem meg külön is e tényt, mert lesújtó volt tapasztalnom, hogy honfitársaink a hiányos irodalom, zene és történelem oktatás miatt nem ismerik fel egy-egy írás műfaját. Ez pedig drámai jelenség. A cikk megjelenése óta  eltelt napokban, a hozzám érkezett e-mailekben olvasottak - azok íróinak értetlenségből,  felületes műveltségből adódó mocskolódások, gyűlölködő primitívségek -  rendkívül súlyos műveltségi hiányosságokat vetnek föl, amely hiányosságokat véleményem szerint nem, vagy csak kellő akarattal és alázattal lehetne pótolni. Így, a haza igazi ereje, amely Széchenyi szerint a kiművelt emberfőkben lakozik, tovább keresendő...   A hozzám érkezett e-mailek között - ez 54 db e-mail volt -, hatan(!) értették miről szól a cikk... Azon keveseknek viszont, akik  értik a cikket, annak mondandóját és okát, azoknak tisztelettel kívánok felhőtlen szórakozást!
Stoffán György 

2010. június 25., péntek

Parlamenti visszaélés Bulányi atya nevével – avagy újabb Novákiáda

Novák Előd ismét kitett magáért. Bulányi György piarista szerzetes nevével igyekezett több frontos harcot indítani. Mindenki ellen. Meghallgattam a beszédet és sokféle konzekvenciát vontam le, e beszédtől erős hányingerem ellenére. A legfontosabb, hogy immár bizonyos: a jobbik(!) megrögzötten és elkötelezetten szítja a gyűlöletet ott, ahol csak tudja. Mindegy ki az alany, a lényeg, hogy alattomos módon, csúsztatva, lendvaiildikósan, valakik ellen gyűlölködjék, és ezzel megbotránkoztassa hallgatóságának egy részét. (Talán Bulányi atya beszélt a megbotránkoztatásról is… kérdés csupán az, hogy Novák hallotta-e?)

Amikor „Bulányi atya miatti gyászában” felszólalt, Novák nem tett mást, mint a kereszténység, az egyház, és Jézus elleni érzéseket keltett bizonyos emberekben, embercsoportokban. Úgy adta elő ostoba mondókáját e nagy magyar „honatya”, mintha Jézusnak az lett volna a legfőbb tanítása, hogy gyűlöljük azokat, akik előtte voltak. Nem csak teológiailag nincsenek rendben a dolgok Novák Előd fejében, de emberileg és erkölcsileg is bajok lehetnek nála – ha utóbbi megszólalásait vesszük górcső alá. Ugyanis, amikor egy halott emberről, papról emlékezett meg a magyar parlamentben, akkor semmi más célja nem volt, mint ismét elvetni néhány gyűlölet-magot. Örömmel, szinte élvezettel olvasta felszólalását a laptopjáról (amit a mi pénzünkből kapott), mert zsidózhatott. Nem, most nem svábozott… zsidózott. Múltkor svábozott egyet, mert neki mindegy kit utál, kinek az eltiprásával szerez újabb jobbikosokat, vagy a régiek előtt nagyobb respektet – magának.

Undorító, galád és ismét mérhetetlenül primitív megnyilvánulás volt ez a felszólalás. Hiszen békétlenséget, gyűlöletet és egyházellenességet gerjeszt. Ráadásul súlyosan rágalmaz is, hiszen aki ismeri a 20. századi magyar katolikus egyház történetének Lékaira vonatkozó időszakát, és tudja mit élt át a kommunista diktatúrában Lékai László, Mindszenty egykori udvari papja - mint esztergomi érsek - az nem mondhatná, hogy „a Lékai diktatúrában”… Ugyanis, Lékai (Lung) László épp olyan szenvedője volt annak a rendszernek, diktatúrának, mint más lelkiismeretes, egyházhoz hű papok és hívek. Egy különbséggel: - hihetetlen szenvedést okozott számára minden állam által tett egyházellenes intézkedés, de neki kellett megtalálnia a módot és a lehetőséget arra, hogy enyhítsen a kommunista elnyomáson, és elviselhetővé tegye üldözött papjai életét. Egy kis egyháztörténet is ráférne a nagyhangú, de rettenetesen műveletlen, proliasan gyűlölködő Novákra.

Várom a legközelebbi Novákiádát, mert kíváncsi vagyok maradt-e még valaki a zsidón, a cigányon, a svábon és a katolikus egyházon kívül, akiket jól le lehet húzni a Parlamentben.
(Csak ötletként: horvát, rác, rutén, ruszin, oláh, református, evangélikus, cipész, pék, géplakatos, örömlány és apáca, valamint görögkatolikus... még nem volt! )

Egyben azonban megerősített Novák Előd: - A Jobbik már most elvesztette a következő választásokat. Ugyanis, mint láttuk Gyurcsánynál, és legalja pártjánál, gyűlölettel nem lehet győzni, vagy „helyzetben maradni”. Ám, az is világos lett számomra, e Bulányi-búcsúztatót illetően, hogy Novák egyházellenessége nem kisebb, mint azoké, akiket állítólag egy jobbikos sem fogadna barátai közé. Számomra mostantól Novák Előd olyan, mintha egy kis izraeli zászlócska lenne a kezében, orra alatt Hitler bajuszka, és egy vörös csillag a kabáthajtókáján. Persze valaki szólhatna neki, hogy a Jobbik, efféle tagjai miatt magától is bukásra van ítélve… fölösleges gyorsítani a tempót.
Ps: E sorok írójának a Jobbik által politikailag, és egyházellenes gyűlölködésre használva, emlékével visszaélve „kasserolt” másik pap, Árva Vince írta a következőt Bulányi páterről: „Tanítása eretnek! Szűk látókörű, őt és csoportját használták fel, hogy Lékai bíboros nagy tervét megakadályozza!

Lékairól pedig így írt Árva Vince atya: "Tiszta szentéletű főpap volt."

Hát ennyit Novák Elődről… és a parlamenti Bulányi-búcsúztatóról. Nem tudom mondtam-e már, hogy kivel nem lehet Mozartról beszélgetni? A proli házmestererel. Bulányi atya életpályáját pedig hagyjuk Istenre, az egyháztörténészekre, teológusokra, és a Hittani Kongregációra. Novák semmiképpen ne foglalkozzék vele! Főként a Parlamentben ne…
sgy.

2010. június 22., kedd

Mondjunk le a tűzijátékról!

Remek, megható kezdeményeztéssel jelentkezett az egyik közösségi portál: Mondjunk le a Szent István-napi tűzijátékról, az árvízkárosultak javára! A kezdeményezés azért is jeles, mert a húsz perces felesleges durrogtatás sok tízmilliós költségén bizony ezernyi rászorulton lehet segíteni. Ma már nem lesz kötelező a dolog augusztus 20-án, hiszen akik eddig feltehetően zsebre visszakaptak e pénzkidobálós, zenés, Dunán himbálódzós értelmetlenségért minden esztendőben, azok már - Istennek hála! - nincsenek hatalmon. Így lehetőség nyílik arra, hogy az idei esőzés miatt kialakult drámai helyzetben egy átlag-költséget megállapítva, ezt a pénzt, mint a nemzet adományát a "tíz falu egy templom" elve alapján 21. századi országépítésre adja a nemzeti keresztény kormány, az egykori "Országépítő" emlékére. Hiszen az emberiesség, a nemzeti összetartás a legnagyobb ünnep, és a legszínesebb lelki tűzijáték ezen az ünnepen abban az esztendőben, amelyben államot építünk ismét... virágzó keresztény magyar államot, s akkor, amikor elkezdődhetett végre a Szent Korona eszmeiséget is magába foglaló nemzeti Alkotmány megfogalmazása! 
Isten áldja meg azt, akinek eszébe jutott ez a Szent István szellemiségéhez méltó ünnepi felajánlás, és mindazokat a magyar testvéreinket, akik támogatják, és lehetővé teszik az igazi ünneplést - azaz, az emberiesség, a nemzeti összefogás eme újabb megnyilvánulását - Szent Istvánkor, Belső-Magyarországon -, az Úr 2010. esztendejében...