2019. március 25., hétfő

Jelentés Habsburg Ottóról... és rólam...


Érdekes III/III jelentésre bukkantam, amelyben a kommunista csürhe állambiztonsága leveleim felbontásával is informálódtak. Habsburg Ottó főherceggel a rendszerváltást megelőzően is találkoztam, hiszen tanácsokat kértem Tőle, és számos kérdést is megbeszéltünk a várható eseményeket illetően. Münchenben, Stuttgartban és Édesanyja temetése után Budapesten is  volt alkalmam találkozni a magyar trónörökössel, aki akkoriban a legagilisabb, nemzetközileg is elismert magyar politikus volt. Levelezésünk máig tananyag a számomra. Nem gondoltam azonban, hogy III/III-a ügyosztály is figyelt emiatt. Nemrégiben kaptam kézhez ismét egy jelentést, amely számomra megtisztelő - is lehetne... azonban csupán a primitív kommunista rendszer egyik jellemzője...  

NOIJ – összefoglaló jelentés. 1989.07.18. (138)

Stoffán György budapesti lakos javaslattal fordult Habsburg Ottóhoz, sürgetve egy emigrációs kongresszus összehívását.
A javaslatot Habsburg Ottó politikailag időszerűtlennek minősítette, s elutasító véleményét azzal indokolta, hogy „Magyarország felszabadítása olyan cél, amelyet csak lépésről lépére tudunk elérni. Sokan túl gyorsan akarnak haladni”.
Tájékoztatta továbbá Stoffánt, hogy kész előszót írni egy – a szerv előtt ismeretlen – Mindszenty könyvbe.
Az információ ellenőrzött.
Intézkedés: hasznosítják a tájékoztató munkában.

(III/III)