Néhány
éve a tragikus sorsú Teleki Pál gróf, miniszterelnök vált antiszemitává, mert a Várban
akartak szobrot állítani emlékére. Igaz, Telekit 1941-ben egy SS-különítmény kivégezte,
de mit számít ez azoknak, akik „tudományosan” elemzik a magyar történelem
kiválóságait. Telekiről máig az az arcátlan hazugság él a köztudatban – bölcs történészeink
miatt -, hogy öngyilkos lett. Ám, volt már az 1927-ben elhunyt Prohászka
Ottokár is az antiszemitizmus megteremtője, s mint ilyen mélyen elítélendő
főpap. Nyirő József is hasonló megvetésben részesült, s őt még eltemetni sem
volt szabad szeretett szülőföldjén. A nemzetközi gyűlölet listáján pedig az
utolsó nagy római pápa, XII. Pius áll az első helyen, akit nem mertek e
gyűlölködők miatt boldoggá avatni. Ma Hóman Bálint került az aljas gyűlölet középpontjába.
Mert Székesfehérvár óhajtott volna szoborállítással tisztelegni képviselője emléke
előtt. Ez pedig tilos. Épp annyira, mint a benzinkútnál rágyújtani…
Bár
Hómant a független magyar bíróság jogerősen – posztumusz – felmentette, de ez mit sem számít
azoknak, akiknek az a lényeg, hogy a magyar értelmiséget, a két háború közötti
nemzetmentőket lehetőség szerint a sárba tapossák. És ezt meg is teszik, a magyar vezetés riadt és érthetetlen visszalépésével.. Mindenki szakményban magyarázkodik, mert akik tegnap védelemért könyörögni mentek a kormányhoz, azok ma parancsba adták a kormánynak: nincs szobor és kuss! Több, idevágó régi magyar szólás jut eszembe erről...
Arról
nem hallani, hogy az 1919-es lázadás és tömeggyilkosság vezetői és végrehajtói
kik voltak, hova tartoztak. Nem lehet hallani arról sem, hogy a Rákosi-érában
ténylegesen kik voltak az ÁVH vezetői, mit tettek, és hány áldozatukat siratja
a magyar történelem. Mindenki szent és sérthetetlen ebben az országban, csak a
magyarok, a magyar érdekeket szolgálók nem. A zsidótörvények előkészítése
nem volt más, mint az 1920-tól, a megcsonkított országba áramló honfitársak
fogadására, és taníttatásuk érdekében elrendelt nemzetiségi arányok bevezetése.
Szó sem volt külön-külön egy-egy nemzetiségről vagy vallási közösségről. Erről sem esik szó...
Történészeink is alulmúlják magukat, amikor úgy vizsgálódnak a múltban, hogy a mai kor politikai szellemiségét veszik alapul, nem pedig azt a kort, amelyben a vizsgált életút lezajlott. Mindennek van oka, miértje. Nincs okozat ok nélkül, s egyes történelmi tények okait említeni sem szabad, mert az másokat sért. Az okozatot okként tüntetik fel, Okként arra, hogy ma gyűlölködhessen, aki akar a magyarsággal szemben, hogy vádolhasson saját korában okozatokként hozott döntések miatt embereket, magyarokat, nemzeti nagyságokat. Ma már odáig mehet a gyűlölködés, hogy a rágalmakat is elfogadja bárki, mert az agyak átitatódtak az önostorozás és a bűntudat ártó és végzetes szellemével.
Olyanok
adnak tanácsot ma, akik egész életüket a nemzetellenes cselekvési programok
kidolgozásában töltötték, akik a magyar kultúrát mindössze a bőgatyában és a
fütyülős barackpálinkában összegezték. Ma két ló van a magyar országvezetés
előtt, amelyet egy fenékkel igyekeznek megülni, noha hosszú századok óta – egy találó
magyar mondás alapján – tudjuk: ez lehetetlen. Minden ostoba rágalomnak
engedünk, megtagadjuk azokat, akik a nemzet legsötétebb óráiban küzdöttek a
megmaradásért, akik életüket áldozták a hazáért. Mert így kívánja a nemzetközi politika
és annak irányítói.
A
kérdés csak az, hogy meddig bírja a magyar szellemiség, a magyar túlélési
ösztön annak a rombolását, amely a jövőt garantálja – azaz a múlt gyalázását? Van-e a magyarság számára más megtartóerő,
mint múltjának nagyjai és azok áldozata? Hiszen ha végignézzük történelmünket,
minden korban találunk legnagyobbikaink között olyanokat, akik kimondták mely velünk
élő néppel van bajuk, s mi a baj oka. Azonban egyetlen korban sem aljasult le a valódi
magyar vezetés odáig, hogy azokat, akikkel problémája volt, kardélre hányja.
Olykor a só-jogot vonták meg az efféléktől, máskor a városból kitiltották őket,
vagy nem vehettek részt az állam ügyeiben… de Magyarországon nem éltek a halál
árnyékában, nem voltak pogromok, nem volt tömegmészárlás. Sőt! Szeretet vette
körül a szatócsot, a péket, a libást. Nem véletlen, hogy amikor az említett
kisebbség vagy vallási felekezet tagjai bajba kerültek, akkor a kommunistáknál
magasabb erkölcsi szinten lévő magyarok mindent megtettek az érdekükben, sokszor
saját életüket is kockára téve.
Ma
már nem elég az anti-ilyen-olyanság emlegetése, mert lassan beigazolódik, hogy az
vakvágány a magyar gyűlölők számára. Ma már az idegen hatalmakkal való
összejátszás is előtérbe került – az Alkotmány alapján. Az ország
szuverenitásának a lapja is kijátszatott. És ez fájó, mert mélyen igazságtalan.
Valaki mondja meg: Mit tehetett volna egy tisztességes magyar vezető ott és
akkor? ….
Kire
kellett volna és lehetett volna bízni Magyarországot abban az időben, amikor a
kormányzót a szövetségesek kérték, ne kössön fegyverszünetet, mert azzal
veszélybe sodorhatja az itt menedéket kapottak életét. Ma tehát azt vetjük a
szemére múltunk nagyjainak, hogy az utolsó pillanatig kitartottak, hogy nem
engedték Szálasi őrült ideológiáját és véreskezű követőit – akiknek nagyobb
része később kommunista lett – sokkal korábban szárnyra kapni, hogy védhessék
az üldözötteket… Észveszejtő indok már jó előre egy állami pénzből való Horthy-szobor
felállítása ellen akkor, amikor Horn Gyulának az Unió központjában –
oroszlánbarlangjában – szobra lehet…
Két ló egy ülep… ez ma a magyar történelemértékelés alapja és sajnálatos
lényege egy bosszút esküdött és gyűlölködő, saját bűneit el nem ismerő törpeminoritás
igájában. Pedig jó volna végre tudomást venni Jézus tanításáról: „Minden önmagával meghasonlott ország elnéptelenedik, minden
önmagával meghasonlott város vagy ház elpusztul. (Mt. 11, 26)
Ma
nincs tiszta gondoltat, nincs határozott képviselet, nincs magyar történelem,
mert az egyik oldalnak a megfelelési kényszer, a másiknak a szálasista, túlzásos
ostobaság a sajátja. (A harmadik elenyésző csoport – a liberális-szocialista –,
számára minden, ami magyar és keresztény megsemmisítendő.) Mérsékelt, bölcs
történelmi szemlélet tehát nincs, s az ennek megfelelő társadalmi és politikai
határozottság is hiányzik.
A
törpeminoritásnak látszó vezérek szabják meg ki lehet értékes és ki lehet értéktelen magyar,
ki kaphat szobrot, és ki nem. S bárki, akire rásütik ama bizonyos vádat, az nem
értékes többé, nem tisztelhető, s életpályája, a hazáért és a nemzetért viselt
szenvedései is megsemmisülnek.
Ehhez
később – nem is sokára – a magyar integritás mai feladása párosul majd, amikor
az Unió akaratunk ellenére telerakja Magyarországot migránsokkal, és megszűnik
a mai magyar integritás… persze ez nem baj – hiszen benne vagyunk az Unóban… és
ez már a harmadik ló ahhoz az egyetlen, csupasz magyar ülephez!
Stoffán
György