(„inter arma silent musae”)
A háború még nem kezdődött el fegyverekkel, csak
fegyvernek használt emberekkel. A háború görcsbe rántja a gondolkodó ember
gyomrát, de görcsbe rántja a nem gondolkodó – öklét is. A szellem
megkeményedik, hiszen – amint ezt Cicero megfogalmazta – „inter arma silent musae” „fegyverek közt hallgatnak a múzsák”. A lélek is megkeményedik,
megfagy. Az embertelenség és az ösztönök legalja tör a felszínre, a gyilkolási
vágy őrült eszmévé válik… hiszen a háborúban "mindent szabad". Már ma is ezt
tapasztaljuk, pedig a fegyverek még nem dörögnek félelmet keltő zajjal, még
nincsenek lerombolt házak és hullahegyek, egyelőre nincs gyógyszer és
élelemhiány… "csak" sátáni háború van. A lélek, az érzelem, a félelem háborúja az
emberiség ellen, amely emberiség – mert hagyta és élvezte a liberalizmust, a
szabadosságot –, megérdemelten kapja a kínt azoktól, akik hazugságokkal és
előre megtervezetten belevitték a gyötrő összeomlás keserű valóságába.
Mert a nemzetek kapzsivá, önzővé,
szeretetlenné, elnemzetietlenítetté, gyilkossá és ez által öngyilkossá váltak,
a mindennapoknak éltek és élnek még e pillanatban is, mit sem törődve az
erkölcs, a hűség, a szeretet, az alázatosság és az Istenbe vetett hit éltető
erejével. Még a hívő ember is inkább megmagyarázza miért él úgy ahogy, semmint
önvizsgálatot tartva igazán Krisztust követővé válna. Megroppant az isteni törvények iránti
hűség és tisztelet, s ezzel megroppant az Isten által teremtett világ, az Isten
által megalkotott ember lelke is. Az alapértékek semmivé váltak, mert az önzés és a szexuális szabadosság eltörölte a család és a gyermek szentségét, a hűség és önzetlenség mindent felülíró eszméjét. Krisztus követése üzletté alacsonyodott, hiszen
mint eső után a gomba, úgy nőnek ki a földből a kisegyházak, a szekták, amelyek
működési engedélyeit politikai kiegyezések és ördögi kompromisszumok írják és
hagyják jóvá. Európa a sodomai jólét és
szabadosság élvezete közben nem veszi észre, hogy megácsolták számára a bitót, hogy
már a kötél is a nyakában van… csak a sámlit nem rúgta ki lába alól az épp ott
ácsorgó kőműves.
Cicero idejében nem olyan háború
volt, mint ma… Kardok csörögtek, seregek álltak egymással szemben. Hódítottak a
rómaiak s támadtak a kisebb népek, de azután, egy összeomlott birodalom romjain
annak a birodalomnak a kultúrája virágzott ki, amelyet a kor, a kis népek és az
idő legyőzött. Fejlődés volt történelmi léptékben, erkölcsiekben és a
társadalom életében, a művészetekben és az élet minden szegmensében,
egyenletesen és minden népnek és nemzetnek a javára.
Ma egy birodalomnak kell megszűnnie ahhoz, hogy ismét a nagy
bukást követően visszatérjen az emberiség arra az útra, amelyet a sátáni
hadművelet által elhagyott, sőt fel is szántott maga után. A Római Birodalom
bukását is az erkölcstelenség, az istentelenség, a kapzsiság,
keresztényüldözés, és a hatalom mind nagyobb, erőszakos kiterjesztése
okozta. Mert minél nagyobbá válik egy
birodalom, annál törékenyebbé lesz. Annál sebezhetőbb, és védhetetlenebb. Mai
világunk bukása pedig immár elkerülhetetlennek látszik. De vajon az-e?
Amikor a keresztény Európa
védelméről, a keresztény értékek védelméről beszélnek, s azokat hozzák fel
indokul - pro és kontra - Európa vezetői a ma tapasztalható tragikus helyzetben, voltaképpen nem
a keresztény világ megmentését értik e szavakon, hanem saját eddig remekül
kihasznált és élt jólétüket. Nem a katedrálisok orgonáit, szekkóit,
monumentális oltárképeit és freskóit, az Evangélium csodálatos és hatékony
útmutatását, Michelangelo Pieta-ját féltik, hanem azt a biztos pozíciót,
amelybe az általuk megtévesztett nép szavazatáénak köszönhetően kerültek, és
amelyet ők maguk árultak el harminc ezüstért…
A nép is hajlamos a keresztény
Európa védelmére hivatkozni, amikor e népvándorláshoz hasonlatos fizetett
megszállást ellenzi. Ám, ha annyi keresztény volna ma Európában, mint amennyi
erre hivatkozik, nem konganának a templomok, s nem adnák át mecsetnek Isten
házát a ma olyan nagyon rettegő, de e rettegés kellős közepén is az emberi
szabadságjogokra hivatkozva idegeneket beengedő nyugati társadalmak. Mert nem
csak a vezetők várják tárt karokkal, ostobán védekezve vagy egyenesen utat
engedve a bakónak a lefejezést, hanem az őket odajutattó nép is. Mert a nép is
tudja, hogy most két dolgot tehetne a luxus és az Isten nélküli élet helyett: -
áldozatot hozni, azaz megvédeni a hazáját, a nemzetét, és bűnbánatban kérni Istent, fogadja vissza a tékozló nemzeteket szeretetébe.
Ám e két dolog, ami megmenthetné az
az európai embert, rettenetesen nehezen megy. Ma még egyáltalán nem… s holnap
későn lesz, amikor földre roskad és könyörög… az életéért. Mert a kapzsi európai, akinek évtizedek óta
nem számít a saját nemzete, nem nyúl önként a zsebébe, nem megy, vagy nem küldi
fiát a határokra, s nem akar áldozatot hozni a jövő érdekében, az évezredes
értékek védelmében. A bűnbánat? Azt végképp nem ismeri a halálraítélt európai.
Hiszen megszokta, hogy ő nem bűnös. Ő csak parancsot teljesített, úgy élt,
ahogyan a társadalom vezérei engedték, azt a szabadosságot vallotta és vallja,
ami ugyan Isten parancsainak ellenére van,
ám az miért volna bűn, ha százmilliók élnek ugyanúgy… Tehát, e két
megteendő dolgot az európai ember nem teszi meg – egyelőre. És a tömeg csak
özönlik és özönlik, és eltapossa nemsokára mindazt, amire Európa büszke volt, s
joggal lehetett is, de eltapossa azokat is, akik még ma is büszkék az őseik
által létrehozott értékekre. És Európa sivataggá válik, mert akik jönnek, a
sivataghoz szoktak, s Európából is sivatagot teremtenek majd.
Nekünk, Kárpát-medencei magyaroknak,
sváboknak, szászoknak, szlovákoknak, lengyeleknek, oroszoknak, románoknak,
cseheknek, ruszinoknak, szerbeknek és horvátoknak volna esélyünk a
megmaradásra. Kétféleképpen. Szoros szövetséget alkotva országainkkal az
európai sátáni háború ellen, megállítva közös erővel a fizetett, gyilkos
afrikai muszlim embercunamit, s közösen testvéri szeretetben visszatérni
Istenhez, a kereszténységhez, amely önmagában is erő – ha van elég hitünk. Lehet
gúnyolódni az író gondolatain, s lehet egy legyintéssel elintézni a fenti
sorokat. Ám, látni kell, hogy legelőször önmagunkat kell megvizsgálni ahhoz,
hogy normálisan, szeretetben, és ha olykor nehezünkre esik is, türelemmel
legyünk honfitársainkhoz, környezetünkhöz, és jó magyar módra ne azt keressük
állandóan, miben tudunk ellenkezni, hanem azt, hogy mi a nemzet érdeke célja,
és abban - ha más-más is az elképzelésünk -, hogyan tudunk együtt dolgozni,
szolgálni, hinni és imádkozni. S ez utóbbi sem lesz nehéz, ha belegondolunk,
mit lehet nehezebb elhinni. Azt-e, hogy jön a muszlim harcos és a saját hite
védelmére hivatkozva átvágja a torkunkat, vagy azt, hogy van Isten és segít a
bajban Mária országának, a Kárpát-medencei keresztény Magyarországnak.
Azt gondolom, hogy a kettőt egyszerre kell hinnünk, s egyszerre kell
védekeznünk és Isten irgalmát kérnünk ebben a mai helyzetben. Semmi más nem
fontosabb ma, mint a hit, az Istenhez való visszafordulás, a bűnbánat és az
egymás iránti elkötelezettség magyarokban mindig meglévő érzésének
előkönyörgése. Nehéz feladat ez, de életmentő. Nehéz, mert az elmúlt évtizedek
átmosták az agyunkat, kiölték a mindennapok hitéletét, akaratunk ellenére
liberális szellemiségben éltünk, kapzsivá és önzővé süllyedtünk. A géneket
azonban csak most akarják összekeverni… de amíg saját génjeinkkel rendelkezünk,
azokban ott van elrejtve a keresztény tudat, az Isten utáni vágy, a hit iránti
óhaj. Ám ezt csak akkor tudjuk felszínre hozni, ha megvizsgáljuk mindennapjainkat,
életünket és megkeressük azt e helyet, ahová felekezeti hovatartozástól
függetlenül beilleszthetjük Istent, a mindennapi fohászt, amelyhez nem kell
tudnunk leírt imaszövegeket, hiszen Isten megérti a mindennapok nyelvét,
megérti a könyörgést, az ígéretet, s hogy hazánkért kérjük, és cserébe, amiről ő
akarja, lemondani is készek vagyunk.
Csíksomlyón pedig mindig nyitva a templom ajtaja, Mária házának ajtaja, ahol a legnagyobb reménytelenségben is segítséget kaphatunk hívő és még nem hívő emberként. Gyógykezelésként hiszen ennek a templomnak a csendje épp olyan gyógyító a lélek számára, mint az Istentől kapott borvizek, mofetták, s a tiszta hargitai levegő a testnek... Vallási hovatartozás nélkül is... Mert ott nem kérdezi senki melyik egyház tagja vagy. Hiszen az édesanya nem kérdez, hanem feltétel nélkül segít és gyermekeként szereti rábízott, sokszor eltévelygő népét. Ma is!
Csíksomlyón pedig mindig nyitva a templom ajtaja, Mária házának ajtaja, ahol a legnagyobb reménytelenségben is segítséget kaphatunk hívő és még nem hívő emberként. Gyógykezelésként hiszen ennek a templomnak a csendje épp olyan gyógyító a lélek számára, mint az Istentől kapott borvizek, mofetták, s a tiszta hargitai levegő a testnek... Vallási hovatartozás nélkül is... Mert ott nem kérdezi senki melyik egyház tagja vagy. Hiszen az édesanya nem kérdez, hanem feltétel nélkül segít és gyermekeként szereti rábízott, sokszor eltévelygő népét. Ma is!
A kereszténység Krisztus követését,
a krisztusi tanításokat követők közösségét jelenti. Ha már magunkban vállaljuk
és kérjük Istent, bocsánatot tudunk magunkban kérni Istentől, Isten válaszol
majd. Mindegyikünknek külön-külön is, de válaszol a nemzetnek is. S ha nem is
fordulunk tömegével „Róma, Heidelberg, Kolozsvár vagy Genf felé” az imaidőben az
autópálya kellős közepén, lélekben imádkozzunk együtt a nemzetért, a hazáért,
Magyarország megmaradásáért. Mert ma ez a tét! Nyerni azonban nem a durva facebookos
hozzászólásokkal, cikkekkel, ellenségeink minősíthetetlen szintjén leírt mondatokkal, hanem
tiszta lélekkel és hittel tudunk. Csak együtt, egyetértésben és közös akarattal.
Mert keresztény hit és őszinte bűnbánat nélkül, Istenhez fordulás nélkül
még annyi sem marad belőlünk, mint az egykor virágzó Aquincum romjai…
Stoffán György