Egyházunk 897. kánonja kimondja: „A legfenségesebb szentség a
legszentebb eucharisztia, melyben maga az Úr Krisztus van jelen, ő az
áldozat, és őt vesszük magunkhoz, általa folyamatosan él és gyarapszik
az egyház. Az eucharisztikus áldozat az Úr halálának és feltámadásának
emléke, melyben a keresztáldozat örökké folytatódik, az egész
istentiszteletnek és keresztény életnek csúcsa és forrása, mely jelöli
és létrehozza Isten népének egységét, és építi Krisztus testét…”
Egyházunk
történelmében milyen nagy tisztelettel és imádással vették körül a
szent eucharisztiát. Szent Tarziciusz, Szent Paszkál, a XX. sz. Szent
Tarziciusza, boldog Brenner János, mit jelentett a fogságban lévőknek a
parányi Szent Test, mi a XXI. század emberei sem mehetünk el mellette
tiszteletlenül.
Most amikor
nyilvánosan meggyalázták és pártjelvényként ábrázolták a világhálón
Krisztus Szent Testét, mely mintegy megkorbácsolása, leköpdösése, újra
keresztre feszítése Krisztusnak. Nem lehetünk némák,nem harcot kell
folytatni, csak leborulni az Oltáriszentség előtt és kimondani:
„Áldott légy, imádunk és áldunk, óh égi Kenyér.”
Amint a Szűzanya – Gyertyaszentelő Boldogasszony ünnepén bemutatta Krisztust a törvény szerint, úgy akik tehetik ezen az ünnepen február 2-án, du. 17 órakor a kihelyezett, vagy a tabernákulumban elrejtett Oltáriszentség előtt imádjuk Őt!
Álljunk Mellé! Álljunk főpásztoraink mellé, hogy a velünk lakó, kenyér színében rejtezett Krisztust megvédjük, minden gyalázattól és megvetéstől
„Áldott légy, imádunk és áldunk, óh égi Kenyér.”
Amint a Szűzanya – Gyertyaszentelő Boldogasszony ünnepén bemutatta Krisztust a törvény szerint, úgy akik tehetik ezen az ünnepen február 2-án, du. 17 órakor a kihelyezett, vagy a tabernákulumban elrejtett Oltáriszentség előtt imádjuk Őt!
Álljunk Mellé! Álljunk főpásztoraink mellé, hogy a velünk lakó, kenyér színében rejtezett Krisztust megvédjük, minden gyalázattól és megvetéstől
Nagy Károly
C. apát, ker. esperes, kanonok, plébános