2015. január 20., kedd

Liberális vakvágányon...

Zavarban vagyok, mert ma megint kiderült valami, ami ellen egyetlen „illetékes szervezet” sem tiltakozik, nem emel szót, nincs véleménye. Pedig lehetne, illetve, saját érdekében elhatárolódhatna és kijelenthetné, hogy az ő „szervezetének” nincs köze ama lap tulajdonosához, s nem ért egyet azzal, ami abban a lapban megjelenik… még akkor sem, ha az ő szervezetét egyetlen karikatúra sem ábrázolja. Ilyen jelzés azonban sehonnan nem érkezik, noha ama „szervezet” néhány tagja szintén elvárná saját érdekében, hogy végre világos legyen a tényállás. Hiszen nem elég hőbörögni, mert ama szervezet tagjai közül is néhányan áldozatokká váltak… ugyanis megszoktuk, hogy ez a szervezet, ha érdeke úgy kívánja, még saját tagjait is képes feláldozni, hogy utána nyilvánosan megsirathassa őket, majd némi kártérítés ellenében kegyesen megbékéljen – egy időre, amíg el nem fogy a kártérítés összege. Mások élete pedig egyáltalán nem számít neki… mármint e szervezet bizonyos vezetőinek…
Európa tehát nem jó úton halad, mi több, Európa vakvágányon rohan a szakadék előtt felállított ütköző felé. Ez a tény pedig nem sok jóval kecsegtet sem Európa, sem ama „szervezet” számára. A hallgatás viszont felér egy vallomással (Seneca: Silentium videtur confessio).
Tiszta vizet kellene önteni abba pohárba, amelyben egyesek szerint sok a víz, mások szerint kevés… ám az igazság nem ez. Abban a pohárban büdös és koszos víz van. Rébuszok helyett azonban most beszéljünk világosan. Itt az ideje a normális, gyűlöletmentes szónak, az építő és békére törekvő beszédnek, tettnek.
Ma könnyen elintézzük a mai kort azzal, hogy kezd kialakulni egy új világrend. Pontosan nem határozzuk meg mi is az, csak hivatkozunk rá. Minden bizonnyal nincs is axióma, pontos meghatározás a fogalomra, de azért jól hangzik. Talán úgy lehetne – szemlélve a mai világot – megfogalmazni az új világrendet, hogy egy liberális alapon „nyugvó”, értékek és nemzetek, hagyományok és emberi érzések nélküli erkölcstelen világ, amelyben a primitív milliárdos többség szabadon rabolhatja ki és nyomhatja sárba a szegényebb vagy nincstelen tömegeket.
Ennek az új világrendnek az útjában már csak néhány „eltakarítandó apróság” áll. A hit, az erkölcs, a keresztény nemzetek, a szabadságvágy, a keresztény egyházak, a család… Az elv és a megvalósítási tervek készen állnak a végrehajtást, a megsemmisítést illetően, ám több „renitens állam és kormányfő” még tartja magát, mi több, erősödni látszik Európában is e „remek” új világrend ellenségeinek tábora. Millióknak van képe ahhoz, hogy imádkozzon, hogy hirdesse Krisztus tanítását, hogy szeresse embertársait, s állami vezetőkként mindezen rossz tulajdonságokat még támogassa is törvényjavaslatokkal és törvényekkel. Mi több! A magyar kormány és Parlament még olyan „aljas támadást” is véghezvitt ezen új világrend-trend ellen, hogy Istent is belefoglalta az ország alaptörvényébe. Fel is háborodott emiatt az USA, és minden olyan ostoba és öngyilkosjelölt európai állam vezetője, azok liberális szennylapjai, amelyek nagy pénzért hirdetik, hogy milyen jó lógni az akasztófán élettelenül és elszáradva… azaz, hogy az új világrend mennyire hasznos és tökéletes az emberiség számára.
Háború dúl ma Európában és Keleten… háború van az arab országokban, mert a kapzsiság, a féktelen szerzési vágy minden emberi érzést és minden erkölcsi normát felülír. A világ napjainkban olyan, mint a morajló föld, földrengés előtt. Mint a vulkán, amikor kitörni készül. A liberális eszmék által törvényessé vált gonoszság tarol, gyilkolja a lelkeket, hogy a test, amelyben a legyilkolt lélek lakott, gyilkossá válhassék. A világ ostobább fele karba tett kézzel nézi végig fotelból, miként fejezik le embertársait egy őrül szellemiség nevében, sört kortyolgatva és „csipszet” zabálva szemléli az agyonlőtt gyermekek és a lebombázott városok képeit, a bulvársajtóban keresi a világ a „sztárok” szexuális életének perverz részleteit… s áhítja a jobb életet, amelyet ugyan soha nem kap meg, de a liberális világ-és értékgyilkosság aktív részesévé válik az ígértek szivárványszínű álomképe által. Majd megy, és tüntet a józanész ellen, az erkölcs ellen, védelmébe veszi a halált hozókat, és elárulja saját hazáját mondván, hogy az mindenkié…
Vajon ez az ostoba és gondolkodni képtelen tömeg van-e többségben, vagy a hittel, szeretetben és békét óhajtó tömegek? Netán a harmadik csoport, amely ellenzi az új világrendet, de épp oly gyűlölettel él, épp olyan gyilkossá válna - ha erre módot kapna -, mint a liberális agytalanok? Ki tudja?
Van azonban kiút ebből a zavaros elméjű, ostoba emberhez hasonló világból. Bár nehéz megérteni és megélni a kiutat, gyakorolni az életben azt, ami kivezet, de mégis van megoldás! Ez pedig a mai világhoz való alkalmazkodás elvetése, a klasszikus értékek szerinti élet, a hit és az erkölcs szigorú szabályainak megtartása minden körülmények között. A példamutatás és az igazság hirdetése.
Mert nem köthet senki kompromisszumot a bűnnel, az értéktelenséggel annak a szánalmas érvnek a mentén, miszerint ilyen a világ, ehhez kell alkalmazkodni. Mert a világ ma ilyen, azonban a Tanítás állandó, és mint tudjuk, egyetlen ékezet sem változik benne a világ végezetéig. („Mert bizony mondom néktek, hogy amíg az ég és a föld el nem múlik, egy ióta vagy egy vessző sem vész el a törvényből, míg minden be nem teljesedik.” Mt. 5, 18.) Próbatétel tehát ez a kor, amelyben élni vagyunk kénytelenek, Isten akarata szerint. A hit és az elkötelezettség próbája, az Isten iránti hűség és a szeretet próbája. Lehet neheztelni, lehet bírálni, de tilos gyűlölni, mert a keresztény embernek a gyűlölet helyett adatott az ellenséginkért mondott ima, a fohász, s a nehezen, de mindenkor bizonyosan beérő szeretet. Próbája ez a világ annak is, hogy miként látjuk és értjük meg Istent, s észrevesszük-e a Kegyelmet, amellyel nap mint nap megajándékozza övéit…
Akkor őrizzük meg tehát saját értékeinket, és támadjuk az ellenséget, amikor szeretjük őket, és tudunk értük őszintén imádkozni. Ha ki merjük mondani az igazságot érvekkel alátámasztva, s védeni merjük saját hitünket és elveinket nem csak szóban, hanem példamutatásban is. Nem kell messze menni, hogy ebben magunk is példát lássunk, hiszen a haza védelmében és a magyar nemzet védelmében iszonyatos és aljas támadások kereszttüzében látunk minden nap egy embert, aki kiáll, aki mondani meri, s akinek az igazságait először nemzetközi szinten is ócsárolják, majd néhány nap elteltével belátják, hogy nem csak a magyar miniszterelnök igazsága az, amit ha nehezen is, de végre megértettek.
Van tehát dolgunk, amelyben Vergiliusszal bátorítok: „Tartsatok ki, s őrizzétek meg magatokat a jobb napokra!” (Durate et vosmet rebus servate secundis.)


Stoffán György