2013. október 27., vasárnap

Székely-Magyar menetelés

Új politikai harcmodor, technika - vagy minek is nevezzem -, jött divatba Közép-Európa eme szánalmas részén. Menetel az, akit támadnak, akivel tisztességtelenül viselkednek, akit elnyomnak, aki kiszolgáltatott, akinek elege van abból a száz évből, amit a történelem az utóbbi időben produkált. A menetelésben van az erő… - gondolják sokan, és önként mennek vonulni. A szervezők kijelölik a két pontot, azaz, az indulás és az érkezés pontjait, itt gyülekeznek, ott oszolnak, s az, aki ellen vonulnak, nyugodt lehet, mert ezekben a menetelésekben semmilyen rendbontás, ellenséges hang, győlölködés, vagy harcias magatartás nincsen. Egy botor tömeg vonul, amellyel elhitették azt, aminek az ellenkezője igaz: békésen lehet változást előidézni. Pedig nem lehet. Soha nem is lehetett, mert a tömeg önmagában nem jelent semmit. Főként akkor nem, ha ott vonul ahol sérelem érte, éri folyamatosan. Ha ott vonul, ahol semmibe veszik, ahol primitív rablók az urak, ahol a butaság mellé a rosszindulat és a kommunista-liberális aljasság az irányadó, az erkölcsi norma.

Vonulnak Budapesten Békemenetben a magyariak, s vonulnak Attila árva maradékai, a székelyek is.

A politikai azonban más. A harc, a csata, a háború nem a fegyvertelen vonulgatásból áll, hiszen a fegyvertelen vonulgatást körmenetnek, processziónak, zarándoklatnak nevezik. Ezzel pedig nem lehet aljas politikai hatalmak ellen fellépni, e békés demonstráció nem hoz változást, nem hoz nyugalmat és megbékélést. Aki kitalálta ezt a vonulgatós „szabadságharcot”, az csupán megalázza azokat, akik elhiszik, hogy ez valóban szabadságharc, és vonulnak, kasza és cséphadaró nélkül.

Láthattuk a rendszerváltáskor - és máig is utána -, hogy nincs vér nélküli forradalom, nincs az erőszak felett győzelem, ha az erőszakost meg nem büntetik, ha a hazug nyelvét ki nem tépik, ha az erőszakoskodót nem kasztrálják. Most egy újabb politikai guminőt – mondhatnám: alkoholmentes sört – kaptunk valakiktől, és ezt a politikai guminőt, politikai alkoholmentes sört is igazinak véljük, mert ezt kívánják tőlünk. Ám, még egyszer mondom: Fegyver nélkül vonulni egyik városból a másikba, egyik térről a másikra, inkább valamilyen felekezeti ünnephez illő, semmint egy nemzet szabadságharcához. Ugyanis mind a magyarok, mint a székelyek (mert nem ugyanaz!), ezerszer megmutattuk, hogy nem akarunk egyebet, mint saját szabadságunkat. S most ezeregyedszer is vonulunk, demonstrálunk, és éppen úgy röhögnek rajtunk e demonstráció alatt és után Brüsszeltől Bukarestig, mint ahogyan röhögtek Trianonban és Párizsban is, ám minden maradt a régiben, illetve Párizsban még plusz három falut elvettek pozsonyi hídfőként, hogy ne érezzük az idők gyógyító hatását.

Ezek a vonulások azonban jellemzőek. A tehetetlenség, a politikai és diplomáciai analfabetizmus, az erőtlenség kifejezése… vagy ama ostobaság megjelenítője, amely a „Vitam et sanguinem pro rege nostro!” - pozsonyi felkiáltás volt, húsz évvel az előre látható madéfalvi veszedelem előtt… Tragikus, hogy a magyar történelemből egyetlen esemény után sem tanulunk, konzekvenciáit levonni képtelenek vagyunk, s csak halmozzuk az ostobábbnál ostobább „megoldásokat” félremagyarázván a tényeket, jólneveltségünk okán titkolva a valót, hisz azt említeni illetlenség... Antall József is azt gondolta, hogy lehet a kommunista söpredékkel úriemberként tárgyalni, s lám, ma szakmányban öntik a nyakunkba a Tavares jelentéseket, amelyeket e nemzeti szenny vet papírra Brüsszelben.

Egyetlen dolgot kéne, hogy megtanuljon végre a magyar, a soha nem volt összetartás mellett: A proli házmesterrel nem lehet Mozartról beszélgetni! Sétálni pedig a korzón kell…

Stoffán György
Európai Idő  

(Kép: Wass Albert előszava a "Magyarok a magyarságról" című könyvemhez)